Klubbens referater

Ekstraordinær generalforsamling d. 5 sep, 2018

Dagsorden
1. Valg af dirigent Benny
2. Valg af referent Flemming
3. Valg af stemmetællere (2 pers.) Mark og Rud
4. Orientering fra bestyrelsen.
Formandens beretning: se bilag.

Spørgsmål til formandens beretning
• Mark beder om ordet, han nævner at han aldrig i sin tid i KMFK haft været vidne til en eksklusion, samtidig ønsker han at bestyrelsen er mere robust.
• Nils beklager de fejl der er foregået, men det er blevet for meget, med Allans beskyldninger.
• Mark anerkender bestyrelses undskyldning, men mener ikke eksklusion er vejen ud.
• Per Thim ønsker at vide hvem der var til generalforsamling 2017 og spørger til bestyrelsens godkendelse af regnskabet.
• Torben Schmidt spørger til underskrifter på regnskabet til generalforsamling 2017.
• Nils fortæller, at Allan har fået tilbud om at få forevist de berørte dokumenter.
• Birger bekræfter underskrift på generalforsamling.
• Allan ønsker ny dirigent.
• Nils kalder til afstemning.
• Mark betvivler, om fuldmagter kan bruges til afstemninger
◦ Afstemning omkring valg af ny dirigent afholdes. Afstemningsresultat: (18 for/6 imod / 2 blanke), Benny er genvalgt som dirigent.
• Rud mener generalforsamling er øverste myndighed, og at det ved generalforsamlingen vedtages om brug af fuldmagt er gyldige.
◦ Der afholdes afstemning om brug af fuldmagter 19 stemmeberettigede.
(11 imod/6 for /2 blanke). Fuldmagter er ugyldige, på denne samling. Se *1
• Allan ønsker ordet, Allan oplever at der er meget mudderkast, og udlægger sin side af sagen, Allan ønsker ikke at være tilstede resten af generalforsamlingen og forlader kælderen og afleverer sin nøgle til Torben Schmidt.

5. Eksklusion af Allan Jensen fra KMFK med omgående virkning
▪ Generalforsamling stemmer om punkt 5. 18 temmeberettigede
( 11 for\ 5 imod\ 2 blanke). Allan Jensen ekskluderes af Kalundborg Modelflyveklub med øjeblikkelig virkning uden tidsramme.

6. Afhængigt af afstemningsresultat af punkt 5
6.1. ved ”ikke” eksklusion i pkt. 5 Hele bestyrelsen går af omgående.
▪ Punktet udgår som følge af punkt 5.
6.2. ved eksklusion: der vægles erstatninger for udtrådte bestyrelsesmedlemmer.
◦ Søren går ud af bestyrelsen, bestyrelsen foreslår Helge. Helge vælges som kasserer med applaus. Nils forlader bestyrelsen af personlige årsager, bestyrelsen foreslår Benny. Benny vælges ligeledes med applaus.
6.3 valg af bestyrelsessuppleant.
• Mark er valgt
6.4 Valg af revisor og revisor suppleant
• Rud Olsen er valgt som revisor og Tage Steen Larsen er valgt til revisorsuppleant.

7. indkomne forslag.
7.1 forslag fra Allan er trukket tilbage
7.2 forslag er afvist
7.3 er gennemgået og uddelt ved bordet i kopier.
7.4 er fremlagt og rundsendt ved bordet.
7.5 er sendt ud
7.6 Mark har fået doneret en buskrydder, som vil blive leveret snarest
7.7 til 7.13 gennemgås på førstkommende bestyrelsesmøde, udarbejdes i samarbejde med Per Thim, men kan tidligst vedtages på næste genralforsamling med 2/3 del flertal
iht. vedtægterne §5.

8. Evt.
Torben og Jørgen er ansvarlig for kælder og nøgler.

*1 generalle vedtægtsøndringer kræver iht. §5 2/3 del flertal, derfor skal emnet på dagorden til
næste generalforsamling og godkendelse. 

Bilag: 

4. Orientering fra bestyrelsen KMFK 05.09.2018

Vi er nu nået til et punkt på den ekstraordinære generalforsamling, hvor vi gerne vil fortælle forsamlingen hvad der er foregået og hvorfor et så drastisk punkt, som punkt 5 er, er kommet på dagsordenen.
Som I måske har bemærket, har bestyrelsen med fuldt overlæg valgt IKKE at deltage i den mudderkastning, der er foregået på nettet.

Allan Jensen har begavet bestyrelsen med en række mails (og udtalelser på et efterfølgende møde) af en karakter, som den samlede bestyrelse ikke kan eller vil stå model til.
Det sker på baggrund af, at vi i bestyrelsen desværre har misset udsendelse af ref. og 2017-regnskabet fra generalforsamlingen.
Den fejltagelse beklager vi meget, men det er, som du nok har set, udsendt nu.
Samme udsendelse indeholdt desværre den forkerte ”Årsberetning 2017”.
Der var udarbejdet 2 næsten ens, men desværre blev den oplæste ikke udsendt. Daværende næstformand Torbens årsberetning ER p.t. udsendt til alle. Ærgerlig og unødvendig fejl, undskyld.

På baggrund af disse fodfejl, må vi i hans mail modtage beskyldninger som ”ukyndig regnskabsføring”, ”dokumentfalsk”, samt det forhold, at den siddende bestyrelse og dens arbejde, ikke er velanset blandt store dele af de
menige medlemmer. Således lød det: ”Bestyrelsen tror, at klubben er til for bestyrelsen og ikke for medlemmerne”.
Allan påstår desuden, at det gennemgåede regnskab i feb. 2018 var fra 2016, hvilket ikke er korrekt.
Slutteligt får vi følgende svada. Citat: ”Jeg vil derfor bede hvert enkelt bestyrelsesmedlem om at gøre en Selvransagelse. Finder du, at omgåelse af klubbens vedtægter er i orden, skal du selvfølgelig ikke foretage dig noget, men har du den mindste tvivl, så synes jeg du skal melde fra nu”.

For at tage beskyldningerne fra en ende af, bliver det jo en skønssag om der er tale om ”ukyndig regnskabsføring”. Det er generalforsamlingen der skal tage den vurdering.
”Dokumentfalsk”-beskyldningen skulle være foregået ved fotokopiering af underskrifterne ind på bagsiden af regnskabet, som indeholder regnskabsopsætninger på forsiden.

Her er lige lidt der skal forklares.
Når regnskabsføreren/kassereren har færdiggjort regnskabet underskriver han/hun det og indkalder de 2 revisorer til komplet gennemgang af kontoudtog, bilag og i dette tilfælde en Note 1 på bagsiden af samme stykke papir.
Hvis det kan godkendes underskriver revisorerne i de felter der er til det.
Derefter bliver det præsenteret på generalforsamlingen og hvis
generalforsamlingen stemmer for godkendelse, så er regnskabet godkendt.
Dette dokument er KMFK’s godkendte regnskab. Bemærk: Bestyrelsen har intet med dette at gøre hertil.
Nu kan dirigenten ELLER bestyrelsen vitterliggøre, at generalforsamlingen har godkendt regnskabet.

Kalundborg Kommune har opsat en ”Klub-portal”, hvor alle de klubber der kunne tænke sig at modtage støtte fra kommunen, skal lade sig registrere.
Det var første gang i 2017. De ønsker bl.a. årligt fremsendt et regnskab samt oplysninger om hvilke bestyrelsesbesætning der var i samme periode (med underskrifter).
Det er her Søren indskriver bestyrelsesbesætningen med plads til underskrifter. Det udskriver han d 20-02-2018 22:58.
Allan spørger så er antal bestyrelsesmedlemmer og de har underskrevet dette ar på det angivne tidspunkt.
Det har ingen naturligvis gjort. Jeg har meddelt Allan at det blev gjort på Generalforsamlingen d. 21. feb. 2018.
Jeg skal i parentes bemærke, at Allan under vort møde ingen bemærkning havde til tallene i regnskabet.

Til orientering tilbød jeg at indkalde hele den gamle bestyrelse og revisorer fra 2017 til et møde i kælderen, så han kunne få svar på alle spørgsmålene. Det afslog Allan. Meget kunne have været undgået.

M.h.t. synspunktet ” Bestyrelsen tror, at klubben er til for bestyrelsen og ikke for medlemmerne” og at medlemmerne ikke bliver hørt, kan jeg egentligt ikke genkende. Flg. ønsker fra medlemmer er effektueret:
1 Brandklappere på banen.
2 Indkøbt 2 kg brandslukker, da den bestående 6kg var for tung.
3 Ansøgt MDK om støtte til renovering af vej til pladsen da biler bliver beskadiger i bunden.
4 Indkøbt 12m kulfiberstang til nedfiskning af fly fra træerne.
5 Det relative sløve Wi-Fi-signal i kælderen er hævet 4 gange (6 dB)

Dernæst har bestyrelsen skrevet sponsoraftaler for en værdi af over 25.000,- og flere aftaler er på vej.

KMFK har i mange år lidt af et dårligt klima, især i bestyrelsesarbejdet.
Humørbarometeret har således været styret af ganske få personers indbyrdes kampe. Også kaldet personrelaterede uoverensstemmelser.
Det har i væsentlig grad været årsag til en frygt for indtrædelse i bestyrelsen.
Vi har nu fået genoprettet arbejdsroen i bestyrelsesarbejdet, og vi håber, at den fremtidige bestyrelse vil fortsætte linjen.

Da bestyrelsen ikke ønsker at sidde i en klub med utilfredse medlemmer, indkalder vi derfor til denne ekstraordinære generalforsamling så vi kan se, om vi har opbakning og opnår et ordentligt arbejdsklima i klubben igen.
Husk det er jo frivilligt arbejde og det skulle gerne være sjovt både på banen, kælderen og i bestyrelsen.
Så derfor en afstemning om hvor vidt det gode klima i den fremtidige bestyrelse skal fortsætte eller ej.

For at bane vejen for et godt klima i både den fremtidige bestyrelse og på banen, beder vi derfor generalforsamlingen om støtte til at ekskludere Allan Jensen fra KMFK med øjeblikkelig virkning. I modsatte fald vil der skulle vælges en helt ny bestyrelse omgående.

Et gammelt lettere omskrevet J.F. Kennedy-citat:
Spørg ikke hvad din klub kan gøre for dig.
Spørg hvad jeg kan gøre for min klub.

Det fortjener klubben.
Med venlig hilsen

Bestyrelsen KMFK

KMFK
Ordinær generalforsamling onsdag den 22. Februar 2017.

Claus byder velkommen.

1) Valg af dirigent: Benny er valgt.

2) Valg af referent: Valgt er Ron.

3) Bestyrelsens beretning v/ formanden.
  I året der gik:
  Ny plæneklipper;
  F5B b arrangement;
  Flytning at klubhus som nogen er mere glade for end andre;
  Store togbyttedag i Tømmeruphallen;
  Ledt efter bortkomne fly;
  Kalundborg festugen;
  FPV aften med Simon og Torbens nostalgi aften;
  Etablering af FPV bane som skal stå klar til  sæsonstart;
  banen bliver der hvor klubhuset lå tidligere;

4) Det reviderede regnskab v/ regnskabsføreren, herunder
  budgetforslag.
  Se regnskab. Flot arbejde.
  Fællesskabet besluttede at tage punkt 7
  'Indkommende forslag', da dette har betydning for både vedtægter og valg i bestyrelsen.

7) 'Indkommende forslag': ændring af  vedtægter. 
  Bestyrelsen skal fremover være på syv medlemmer.
  Bestyrelsen består af 7 medlemmer: formand,
  næstformand, kasserer, sekretær, næstformand og 3
  bestyrelsesmedlemmer.
  Kassereren kan ikke være næstformand. Ved valg bør der så 
  vidt muligt tages hensyn til samtlige flyvegrupper.
  4 ud af de 7 medlemmer i bestyrelsen skal være bosat i
  Kalundborg Kommune.
  Hvis formanden forlader posten i utide overdrages 
  formandsposten automatisk til næstformanden.
  Formanden eller i dennes fravær, næstformanden eller
  kassereren, er bemyndiget til at handle på klubbens vegne i
  sager, der ikke tåler udsættelse, men skal orientere
  bestyrelsen hurtigst muligt eller ved førstkommende møde.
   Bestyrelsen er i øvrigt beslutningsdygtig, når mindst 5
  bestyrelsesmedlemmer er til stede.
  Dog skal 2 af disse medlemmer være formanden,
  næstformanden eller kassereren.
  Enstemmig vedtaget af 15 medlemmer.
5) Valg af medlemmer til bestyrelsen:
  a. Formand: Claus Christensen - på valg i lige år.
  b. Kasserer: Søren Eikers - på valg i ulige år -
      modtager genvalg.: Er genvalgt
  Bestyrelsesmedlemmer/Suppleant(er):
   c. Bestyrelsesmedlem: Torben Schmidt - modtager genvalg:
      Er  genvalgt.
  d. Bestyrelsesmedlem: Ron Tan - ønsker at udtræde.
  e. Bestyrelsesmedlem: Poul-Erik Gerved - ønsker udtræde.
  f. Suppleant/Regnskabsfører: Lis Eikers - modtager genvalg.
     Er genvalgt
  Revisorer:
  g. Birger Johansen - modtager genvalg. Er genvalgt.
  h. Flemming Schmith - modtager valg. Er valgt.
  i. Mark Law (suppleant) - modtager genvalg. Er genvalgt.
  4 nye bestyrelsesmedlemmer er valgt ind: 
     Flemming, Simon, René, John.
     Som revisorer er valgt: Helge, Mark og Birger.
6) Fastsættelse af kontingent for det kommende kontingentår 2017/2018, der går fra 26. marts 2017 til 25. marts 2018: Uændret kontingent. Vedtaget.
8) Eventuelt.

    Birger melder sig ud af græsholdet.
   
    Næste bestyrelsesmøde bliver holdt indenfor 14 dage.

    Nils: Nogle nye yngre medlemmer ønskes/efterlyses: 
    fx nedsat kontingent hvis medlem skaffer et nyt medlem. 

    Benny: FPV er fremtid. Eneste FPV bane på Sjælland?
    Drone Midtsjælland; ny sportsgren med FPV.

    Simon: forslag til at lave opslag i forskellige grupper på FB.

    Torben: vi skal være mere aktive på FB.

    Benny: foreslår at gøre hjemmesiden statisk og FB dynamisk.

    Søren: Udskift hjemmeside til one.com og spar 2/3 af prisen.

     Birger: Indendørshallen er for lille. Ønsker
     en anden hal. Opgave til den nye bestyrelse. 

    René: Skal gæster have A certifikat? Se vedtægterne.

   John: Spørger om Ron vil fortsætte med at  aflægge A-certifikat? 
Ja, det vil han gerne. 

  Forslag til at Claus skal indstilles til A-kontrollant hos MDK.

   Claus meddeler at strømmen på pladsen er blevet genetableret.

   Etablering af bord- og bænkesæt: Kom gerne med en pladevibrator. Gerne snart.

   Etablering af legeplads.

  John: Pr arbejde: Henvender sig til gymnasiet evt. Droner.

  Benny: relæ på solcelleanlæg kobler ud når spænding er under11,5 v.

  Torben: spørger forsamlingen: Er der 5-6 medlemmer, der bruger ladeanlægget.

   Birger: forslår at lave et hyggetræf.
   Eventuelt Flyningensdag 20 maj. Arrangement?..

   Benny: foreslår at lave et program ved et arrangement for at publikum bedre kan vælge hvad de vil se.

Benny og formanden: Takker for god ro og orden.



Som hørt og forstået. Er der indsigelser bedes I skrive til undertegnede.
Referent Ron.

Referat af generalforsamling 22 februar 2016

Referat fra KMFK generalforsamling mandag den 22. februar 2016 kl. 19:00 i klublokalet på Ulshøjskolen i Kalundborg. 15 medlemmer incl. bestyrelsen og revisorer Dagsorden: 1) Valg af dirigent.       Valgt er Per Thim. Per meddeler at: Generalforsamlingen et lovlig indkaldt 2)    Valg af referent.       Valgt er Ron 3)  Bestyrelsens beretning v/ formanden.     Klubbens aktiviteter i  året det gik.  
   Folkemøde i Høng    
Festuge i Kalundborg   
  Tømmeruphallen stor tog bytte dag  
   Jyderup torvedag.   
  Der har været to træf på pladsen, et hyggetræf og en to meter konkurrence   
   Pladsen er blevet meget bedre efter den blevet tromlet i februar.   
  Pladsen skal helst tromles to gange om året fremover.    
Vi fik bevilliget en ny plæneklipper med gps. fra kommunen    
  Den er landet hos forhandleren i dag fortæller Søren og bliver klargjort i løbet af ugen     og  installeret med en GPS.
4)  Det reviderede regnskab v/ kassereren, herunder budgetforslag.     Gennemgang af regnskab tilså anmærkninger som blev rettet på generalforsamlingen.   
  Budgettet er godkendt på generalforsamlingen  
    5)  Valg af medlemmer til bestyrelsen:  
   a. Formand: Claus Christensen - modtager genvalg.  Er valgt påny   
  b. Kasserer: på valg ulige år.   
   c. Bestyrelsesmedlem: Torben Schmidt - modtager genvalg. Er valgt påny   
  d. Suppleant: Lis Eikers - modtager genvalg. Er valgt påny      e. 2 revisorer:      
    Per Thim - modtager ikke genvalg      
    Birger Johansen - modtager genvalg     
    Flemming Schmidt  er valgt som revisor.   
  f.  1 revisor suppleant: Mark Law - modtager genvalg? Er valgt påny 6) 
Fastsættelse af kontingent for det kommende år.     Besluttet er at kontingentet for 2016 er uændret i forholdt til 2015.
7)  Behandling af indkomne forslag.     Ingen forslag
8)  Eventuelt    1. Da den løbende vedligeholdelse af klubbens arealer og lokaler på pladsen og i          kælderlokalet på Ulshøjskolen ikke påhviler bestyrelsen, har klubben gennem årene indkaldt        til såkaldte arbejdsdage eller -weekends. Opgaverne er blevet løst, men det er alt for usikkert                               hvor mange, der møder op disse dage.
Derfor har bestyrelsen valgt at opdele opgaverne og fordele dem på 5 arbejdshold med bemandinger, der har tilmeldt sig den aktuelle aktivitet. Helt nyt er konceptet dog ikke, idet fx græsslåning i gennem årene har været organiseret med et hold, der har taget sig af opgaven. (til orientering kan I se den næsten færdige oversigt for hold og bemanding på klubbens hjemmeside www.kmfk.dk  i uge 6). ... der er stadig brug for nogle ekstra hænder på fx 'Banevedligehold', der også må tage sig lidt af adgangsvejen til flyvepladsen. Søren præsenterede arbejdsplanen fordelt i 5 grupper ( den kan ses på hjemmesiden) Bliver opdateret på hjemmesiden. Søren meddeler at det for i år er planlagt et indendørs arrangement den 6/3 Årby og, 30/4  F5b på pladsen. Officials til F5B er Flemming, John, Birger og Ron. Torben afventer om han kan være med, der mangler en hjælper mere til denne dag. Arrangementer som skal holdes i år besluttes på næste Best. Møde. John vil gerne slå et slag for at finde nye unge medlemmer og forslår at vi promoverer os på skoler, ungdomsklubber m.m. Benny forslår at slå os sammen med et arrangement på Kaldredeflyveplads og promoverer os på de sociale medier såsom Facebook Torben forslår at vi kan prøve at Herredsåsen, ungdomsskole, 10. Klasse Torben meddeler at der er lavet 200 folder, de bliver blandt andet lagt ud på biblioteket, Torben siger at det er et ønske om at flyve i Årby hallen istedet for Ulshøj hallen i  vinteren 2016/2017 Torben forslår at flytte klubhuset til nord siden af banen. vi tager emnet op til næste best. møde Søren fortæller at der er kvaler med klublokalet, hærværk med de unge. Har spurgt kommunen om nye lokaler og fået afslag. Forslag til kommunen er at dele det nuværende klublokalet op i to så vil kan få vores eget lokale. Søren og Torben fortsætter med projektet klublokaler Torbens forslag:  rydde op i lager rummet. Per takker for god ro og orden Ved et kort møde efter generalforsamlingen blev bestyrelsen konstitueret, posterne er uændret og alle i bestyrelsen har samme status som i 2015. Claus som formand. Søren som kasser. Lis som regnskabsfører Torben, Poul Erik og Ron  som menig


KMFK generalforsamling den 11. marts 2015


Valg af dirigent: Valgt er Mark

Valg af referent: Valgt er Ron.

 

Formandens beretning 2014:

Udfordringen med at bane har været ødelagt; der er nogen som har kørt på den med bil.

Vi har lagt topdressing på og gødet.

Kmfk have en udstilling i Kordilgade Kalundborg festuge.

En stand i Tømmeruphallen på Store-tog-byttedag.

Poul Erik Gerved og Torben Schmidt har lagt en del arbejde: lavet toilet, terrasse. m.m.

Lis og Søren som fik styr på regnskabet efter at Rud Olsen blev syg.

Udfordring med lokalerne, skal dele sammen med andre. Det fungerer ikke, som det skal, og der kigges efter nye lokaler.

Jan Persson observerede en tankvogn på pladsen i morges.


Regnskab fremlagt: af Lis Eikers.

Søren Eikers meddeler, at Lis vil tage sig af regnskabet i to år.

Lis fremlægger regnskabet: meget fint og overskueligt. Resultat, et underskud på godt kr.1500 efter budget beregningen.


Antal betalende medlemmer 22 senior 9 pensionister 3 passive 8 juniorer.


Valg af bestyrelsen:

På valg er Lars Thim ønsker ikke genvalg: Valgt er Søren Eikers.

Jens ønsker ikke genvalg: Valgt er Poul Erik Gerved.

Ron Tan er genvalgt.

Som suppleant er Lis valgt.

Revisorer er Per Thim (genvalgt).

Afgået revisor er Rud Olsen: valgt er Birger Johansen.

Mark Law er revisor suppleant.


Søren overrækker vin til Lars og Jens og takker for arbejdet. Skøn handling.


Fastsættelse af kontingenter.

De samme kontingenter som i 2014. Enstemmig vedtaget.


Behandling af indkomne forslag:

1- Ændring af vedtægter Paragraf 15. PBS slettes. Indbetaling kun via bankoverførsel: vedtaget.

2- Ændring af vedtægter: indbetaling af Kontingent opkræves én gang om året: vedtaget.


Diskussion, Krav om ansvarsforsikring.

Konklusion:

Indoor: ingen krav om forsikring. Talte om en personlig ansvarsforsikring; det er dog svært at kontrollere det enkelte medlem.


Flyver man på pladsen skal være man være medlem af MDK


Indkomme forlag: ingen


Eventuelt:

Mark siger: Er på udgik efter andet klublokale, måske en bunker under Rynkevang skole med gode forhold, toilet m.m.

Forventet tidligst fra d. 1. 1. 2016.

Mark regner med, at 2015 er sidste sæson i klublokalerne.


Torben taler om at flyve i Årbyhallen om tirsdagen.


Arbejdsdage: Claus foreslår at blande grus og jord snarest.


Mark og Torben kører sprederen til gødning ud på pladsen.


Flemming, Gunnar og Birger spreder gødning i uge 12.

De finder en dato pr. SMS.


Claus forslår et hold til klipning af banen. Birger, Flemming, Gunnar melder på.


Tale om at det skal klippes to gange om ugen i vækstperioden.


Mark spørger kommunen om tilskud til baneleje.


Mark takker for god ro og orden.


 


Således forstået. Ron Tan

                             



Referat fra Generalformsaling KMFK 3. feb 2014

1. Valg af dirigent - Hans Hilmar

2. Valg af referent - Mark


3.  Formandens beretning

Hans beklagede at han ikke havde været mere tilstede i forgangne sæson, men pga. vandskade i hans hus har han været genhuset i sommerhus hvilket gjorde det vanskeligt at deltage i meget flyvning. Der var en tak til alle som havde bidraget til arbejde på pladsen i 2013. Der var mange gode planer for 2013, men desværre var de ikke så realistiske, men den nye bestyrelse vil komme med udspil/plan mht. aktiviteter for 2014 som vil være realistiske at gennemføre.


Der har været over 51.000 "hits" på vores hjemmeside i 2013 i forhold til 2012
så det var en flot fremgang der viser at der er godt liv i klubben.

3. Kassernes beretning

Vi er presset på økonomi, en af de rigtigt store poster er baneleje, dette fremgik så tydeligt af det fremlagte og revidere regnskab. Kassereren nævnte at man skulle nok indføre en form for afskrivning på f.eks. græsslåmaskinen, da denne er noget slidt efter meget kørsel, og kræver mere og mere rep.
Desværre har revisor 2 ikke godkendt regnskabet, dan han ikke nåede frem i tide til generalforsamlingen. Vi mangler penge til en "buffer" Vi har brugt 3396 kr. mere end vore indtægter for 2013. Budget for 2014 blev lagt frem, det var en fremskrivning fra 2013, og Lars viste hvordan en eventuel kontingent forhøjelse ville påvirke regnskabet/budget i positiv retning. Regnskab blev godkendt.

4. Valg til bestyrelsen.

Torben - Nyvalgt

Klaus - genvalgt

Søren Eikers - genvalgt som suppleant.

Revisorer:

Per Thiim - genvalgt

Rud Olsen - genvalgt

Mark - ny revisor suppleant


6. a. Vedtægterne ændres  således at det ikke er et krav om tilhørsforhold til Kalundborg kommune for at være i bestyrelsen, derfor var der enighed om at maksimum 2 medlemmer af bestyrelsen kan være fra en anden kommune end Kalundborg.


7.a.Der var stillet forslag om en kontingent forhøjelse

til 800 kr. /årligt for seniorer, alle andre kontingenter

rettes ind i forhold til denne stigning.


Det blev vedtaget at det fremtidige kontingent for aktive seniorer er 800,- kr/årlig som opkræves halvårlig ( 2x 400,-kr.)  Passive medlemmer sættes til 250,- kr./årligt - som betales årligt.

De specielle kontingenter (familie mm.) rettes til af bestyrelsen som hidtidigt med indbygget den vedtagne kontingent stigning.

Bestyrelse fik ligeledes mandat til at inkorporere indendørs flyvning i det passive kontingent, således at man kan flyve i hallerne om vinteren på et nedsat kontingent, hvis det kun er denne form for modelflyvning man udøver.


PBS blev fastlagt som det medie der betales gennem.


8. Lokalet


Torben orienterede omkring de problemer der har været med "rollespils folkene" og der søges en løsning. Mark tager kontakt til Jane Hald vedr. denne problematik.


Bestyrelsen kigge på gode fremtidige aktiviteter til vinterhalvåret i lokalet.


9.
 Indbrud i klubskur.

Bestyrelsen arbejder videre med nogle løsnings forslag med henblik på sikring/overvågning af pladsen/skuret for 2014. Mark opsætter overvånings skilt ved indgangen til pladsen.


10: Græsslåning for 2014

Der er nedsat en arbejdsgruppe på 5 mand som tager denne turnus i 2014 - Claus er tovholder og laver plan.


således opfattet



Mark Law

ref.




Referat fra generalforsamlingen KMFK 18. feb 2013


1)     Valg af dirigent

Lars Thim blev valgt

2) Valg af referent

Mark Law blev valgt

3) Bestyrelsens beretning v/ formanden

Se bilag 1

4) Kassererens beretning/ revideret regnskab/ budget forslag og kontingent
Regnskabet blev godkendt (kan sendes til medlemmer på opfordring)


5) Valg af bestyrelsesmedlemmer

Hans Hilmar Dam - ønsker genvalg
Lars Thim - ønsker genvalg

Begge blev genvalgt


Ingen af de fremmødte stillede op til suppeleant, der blev hestillet til bestyrelsen om at finde en suppleant inden bestyrelses konstituerer sig.

6) Behandling af indkomne forslag.

6.1 El på pladsen
Det er besluttet at vi anskaffer en generator og etablerer solcelle anlæg på pladsen.


6.2 Indhegning af flyveplads
Det blev besluttet at skilte bedre således at der ikke kan herske tvivl om at der ligger en flyveplads og en græsbane man ikke vil have at der køres på. Det belv endvidere snakket om at lægge sten omkring banen ud mod vejen, dette tages op i nærmeste fremtid i betyrelsen.

- Overdækning mellem skrue
Det blev snakket en den om dette emne, stemning var for at lægge fliser imellem container og klubhus og lave læhegn imellem så vi får en hygge krog. Det belv besluttet at bestyrelsen tager dette op og evt. indkalder til arb. Dag.


- Toiletforhold
Det arbejdes videre med at anskaffe toilet, Mark er allerede langte henne i denne proces, det blev besluttet at lade Mark arbejde videre med dette.

- Stævner og arrangementer

Der er besluttet at holde følgende stævner, de er ikke sat i kronologosk eller prioriteret rækkefølge.

-        2m konkurrence (Der blev snakket om konkurrencen som blev aflyst i 2012 pga. Manglende tilmeldelse, der var dog stemning for at prøve igen i 2013 og der blev nikket til at folk ville deltage.

-        Sæson start med lille klubtræf

-        F5B konkurrence (Konkurencen er en del af DM)

-        Helibatic

-        Helibatic

-        Sensommer træf (Det er ikke besluttet hvilket træf det er tale om, men weekenden er booket i MDK kalender).

-        1. sept. Træf på opfodring af MDK

-        Svæve dag

-        Sæson slut træf

Det blev besluttet at vi vil prioritere at vise KMFK flagget til byfesten istedet for AMFI teaterets kultur døgn. Vi vil også være til store tog bytte dag , som vi plejer.


- Skal nord/syd banen flyttes eller sløjfes
Det blev besluttet at slå græs på nord/syd banen, men ikke bruge penge til at vedligeholde den ellers.

 

7) Fastsættelse af kontingent for det kommende år.
Det blev besluttet at beholde kontingentet uændret


8) Eventuelt

Det belv spurgt til om vi skal holde klubaftener. Det blev snakket en del om hvad disse aftener skal bruges til, men det var stemmning for at klubaftener skulle være temaaftener og gerne med gæster udefra.

 




 

Bilag 1 side 1 af 1

Formandens beretning til KMFK generalforsamlingen 18. februar 2013

 

2012 har været et godt år for klubben , vi har fået styr på en masse ting, vores klubhus, container garage til plæneklipperen og flyvepladsen er vi også ved at få styr på, der vil selvfølgelig gå nogen tid før den er rigtig fin, men vi er godt på vej.

Vi har desværre været udsat for hærværk på banen, men jeg vil mene at vi med lidt arbejde nok skal få den lavet fin igen.

I 2012 blev klubben 50 år , vi fik holdt et fint jubilæum synes jeg, vejrguderne var ikke helt på vores side, men synes alt taget i betragtning at det var en meget fin dag.

Der var mange der var med til at få det hele til at spille, det ville ikke kunne lade sig gøre ellers.

Med Mark i spidsen og med flere medlemmers hjælp blev vores 50 års jubilæum afviklet meget fint. Claus’es og Franks koner hjalp til med at sælge pølser hele dagen, det var virkelig flot. Stor tak til alle der var med til at få dette forholdsvis store arrangement afviklet så fint!
Steen skal også have en stor tak for stille udstyr til rådighed for klubben, grill, generator og tidligere på året også rendegraver mm.

Græsslåning er der endelig kommet styr på efter at Kaj forlod os har der ikke rigtigt været styr på dette før nu. Claus står for planlægningen og selve arbejdet fåretages sammen med Jan, Per og Harry.. I skal have en stor tak..! Det er der virkelig komme styr på og det er dejligt at komme ud på flyvepladsen og se at det bare fungerer. Det er ekstremt meget værd da en flyveklub uden en god bane ikke er meget værd.

Vi har i 2012 vist KMFK flaget til Store tog bytte dag og til AMFI teaterets kultur døgn
kulturdøgnet levede ikke helt op til vores forventninger, vi skal have diskuteret om vi vil være med igen da vi ikke havde en god stand plads og måske er det heller ikke den rigtige målgruppe vi henvender os til på teateret.

Hjemmesiden har været noget brugt, dog ikke helt så meget som jeg gerne ville, vi har nu haft omkring 174500 besøgende, ved ikke helt hvad vi skal forvente, men siden er lidt låst i forhold til forum og billeder mm. Det kunne være at vi skulle kigge på en anden udbyder således at vores hjemmeside bliver mere åben for aktive medlemmer, tænker her på forum og mulighed for at lægge billeder ud.

I 2013 forventer jeg at vi får lavet mindst 2 træf udover helibatic og F5b konkurrencen. Vi skal i hvert fald have flere medlemmer ud på pladsen og arbejde mere for at få et hyggeligt samvær på pladsen... evt. med grill aftener mm. igennem sommeren.

Vi skal huske at vores klub ikke bliver bedre end vi selv gør den til.

Det var ordene herfra

Hans Hilmar Dam




Referat KMFK General forsamling 28 Feb 2012 Kl 19:00

 

Lars Thim blev valgt som dirigent

Mark blev valg som referent.

 

Fmd. beretning indeholdte bl.a. etablering på Birkendegaard, møde med jægerne, et farvel til Stejlhøj efter 30 år, hvor arealet ny er overdraget Kalundborg RC, Nyt klub hus er kommet på plads (næsten) container er på vej (Uge 12) meget græsslåning ( 1,6 Ha). Skoleflyet er blevet brugt meget i 2011, og en 2 M konkurrence med stor tilslutning.

Der har været nogle møder med kommunen for at finde tilskud til bl.a.  jævning af banen.

Det er fastlagt at 50 år lubilæum og officiel baneindvielse løber af stabelen d 11 Aug 2012

Ron havde gjort mange tanker omkring de mange udgifter så der var indstillet et forslag vedr kontingent for 2012 og videre frem.

Der havde været stor søgning til indendørs flyvning 2011/12 .

Lidt malurt i bægret var at vi 2011 mistede vore mangeårige formand Kaj Skafte, en god modelflyvekammerat - Nekrolog kan ses i MFN

God udvikling i klubben med håb om flere aktive idet pladsen sagtens kan bære det, god hjemmeside med Forum, smart SMS service, hvor der pt er 30 tilmeldte.

Fmd beretning blev godkendt.

Pkt 4 Ændring af paragraf 9

Per Thim om det betød at best skulle konstituere sig flere gange i løbet af året? det var ikke meningen

Best mente at man skulle nu ændre efter forholdene da det er en lille klub.

Delforslag vedr. de sidste 2,5 linjer flyttes til den paragraf hvos den hører hjemme ( Paragraf ??)

Forslaget vedtaget.

Pkt 5 Kasserens beretning - regnskab fremlagt og godkendt.

        Fremskrivning af budget for 2012 vedlagt til orientering.

Pkt. 6 Valg

Ron - genvalgt

Jens - Genvalgt

Claus Jensen - Takkede af

Claus Christensen - Nyvalgt

Brian Dahl - Nyvalgt Bestyrelses suppleant

Revisorer - Per Thiim & Rud Olsen  Valgt

 

Pkt. 7 Indkomne forslag

7.1 Festudvalg - Mark valgt flere indkaldes senere når behovet opstår

7.2 Arbejdsdage Forslag at dette løses via SMS system

Lars T. Hvis der ikke mødes op på dagen skal kontingentet så bruges til at betale for andre for arbejdet.

Afstemning om arbejdsdag -

Kunne det være et frivilligt bødesystem? Der blev talt meget om en løsning men summen var at dette var svært da det er en lille frivillig forening, skulle de være pisk eller gulerod.

Man vil prøve med en mail/SMS omkring havd der skal laves og så kan folk byde ind mht. tis & ressourcer.

Bestyrelsen finder en løsning i forhold til de løsnings forslag som blev fremlagt.

7.3 Græsslåning

Forslag omkring en pladsformand, som "råder" over en pulje på 4-5 medlemmer som har indvilget i at stille deres arbejdskraft til rådighed for dette.

Jan R

Per Thiim

Harry

Claus Christensen

Bestyrelsen sætter sig ned og udfærdiger en vagtplan og samlet trådene.

 

Pkt.8.0  Kontingent

Der er pt. ikke mulighed for nyinvesteringer idet det ikke løber rundt, hvis vi skal lave det samme i 2012 som i 2011 mgl. ca. godt 4.000 kr.

Bestyrelsen bedes kigge på følgende muligheder:

- Bruger betaling , så de aktive brugere belastes økonomisk lidt mere, kunne være 20,- pr gang max 200 for en sæson (forslag)

- En stigning på 100,-kr årligt

- Kombination

- Dobbelt kontingent - men kun år 1 for at komme foran.

general forsamlingen gav bestyrelsen mandat til at tage det bedste forslag eller lave en kombination.

Pkt. 9 Eventuelt

Claus efterlyste lidt mere aktivitet mht. byggeaftener i klublokalet - Best finder på noget.

Per Thim Et forslag vedr. folk som kommer udefra sammen, med et forslag fra Jan R. hvad kan vi gøre for at få nye medlemmer??.

Bestyrelsen kigger på det.

 

 

Således opfattet

 

Mark Law





Bestyrelsesmøde


Agenda 2011-06-20

   

 

Info fra Ron

Har talt med Jan. Skurvognen er ikke frigivet endnu i skifte retten.

 

Sikkerhed

- Vi laver et skriv som vi lægger ud på hjemmesiden hvor vi gør folk opmærksomme på at man skal være medlem af MDK for at flyve på pladsen.

 

- Der laves en tavle til MDK kortet som skal placeres på ydersiden af klubhuset.

 

Pilotfelt

- Pilotfeltet er der hvor første pilot har stillet sig, eller også aftales stedet mellem piloterne på pladsen således at piloterne står samlet.

- Der skal ingen uvedkommende være ude på banen imens der flyves.

 

Strømforsyning ..... solceller eller generator eller…

- Vi beslutter at købe solcelle anlæg, max. 4-5000 kr. Ron snakker med XXXX omkring batterier.

 

Bord bænke hvor skal de stå

- Placeres ved siden af klubhuset på samme side på vejen.

 

Skal vi lave en fast arbejdsplan for græsslåning

- Vi laver ikke nogen græsslånings plan, det laves ad hoc. Plan laves når vi får container.

 

Sommerfest (KMFK sommertræf)

- Den 13. august, grillen startes op kl. 17, flyvning fra kl. 12. Tag din fine flyver med! Meldes ud på nettet samt mail til medlemmerne.

 

Oprydning på Stejlhøj (arbejdsdag)

- Vi mødes på Stejlhøj den 2/7 2011 med trailere, dem der har. Starter kl. 9:30 – 11:30. Hans sender en mail ud til medlemmerne.

 

   

Evt.

 

- Klub nyt (Info fra bestyrelsen).

Referater skal lægges ud på hjemmesiden så medlemmer kan følge med i hvad der sker og evt. byde ind.. Hans lægger det ud.

 

- Samkørsel til Roskilde air show, arrangeres af klubben. Tages op igen på næste møde.

 

- Aftenskole i bygning af 2m svæver. Vinteren 2011/2012. Hans undersøger nærmere








Generalforsamling 2011


Dagsorden var udsendt rettidigt iht. vedtægterne.

1.  Valg af dirigent /ordstyrer Lars T

2.  Valg af referent - Mark L

 

3.  Formandens beretning –  Kaj startede med at minde vores afdøde æresmedlem Kurt Andersen med et minuts stilhed.

Kaj redegjorde for det meget lave aktivitets niveau som der havde været i 2010, skyldtes tidligere klager XXXXX så der var ingen grund til at udfordre disse, set i lyset at den forhåbentlig snarlige udflytning fra Stejlhøj. Han gav endvidere oplysning om at han anså flyvepladskoordinatoren for at køre sagen med den nye flyveplads uden indblanding, dog var bestyrelsen med på sidelinjen. Formandens beretning blev herefter godkendt.  

4.  Kasserens beretning – Regnskabet for 2009 blev delt rundt. Der er indtægter for ca 12 t.Kr., der var udgifter til bl.a. bank gebyr ( som svarer til 2 kontingenter!), nyt skolefly  med sender.

Der er pt 53 medlemmer pr. 31.12.09, 2 er udmeldt i perioden og 3 nye er kommet til, så netto er vi 54 medlemmer pr.d.d.

Torben stillede spørgsmål ved bank gebyrerne som vi betaler 960,- kr/året. Ron svarede at bestyrelsen havde været i forhandling med jyske bank som gerne ville have os som kunden uden disse høje gebyrer, så det ville bestyrelsen arbejde på.

Regnskabet var ikke blevet revideret af vores valgte revisorer, så det aftaltes iht vedtægterne at to udpegede medlemmer gennemgik dette inden generalforsamlingen sluttede og generalforsamlingen herefter kunne godkende regnskabet i mødet sluttede.

5.  Budgetforlaget fra kasseren/bestyrelsen blev ikke fremlagt idet dette var for omfattende, men bestyrelsen ville tage essensen og fremlægge forslag om en forhøjelse af kontingentet for 2010.

Det blev besluttet at dette forslag skulle til afstemning efter indlægget omkring den nye flyveplads for at sætte det økonomiske rammer i perspektiv, så dette indføres som pkt. 9B.

6.  Valg til bestyrelsen:

Fmd. – Kaj genvalgt

Best. medlemmer. Klaus & Ron genvalgt

Suppleant: Jens

7.  Revisor:

Rud Olsen

Per Thim

Suppleant: Jan Rønkel  

8.  Indkomne forslag –  Ingen modtaget rettidigt.

 

9.  Ny flyveplads – Der var sendt zonetilladelse ud med høringsfrist 10.3.2010 kl 14:00 , der var pt ikke kommet nogen indsigelser. Der vil blive givet et 20 årligt lejemål. Prisen vil være 10 t.kr . pr. Ha + moms. Klubbens behov er ca 2 Ha men pga. vilkår i zonetilladelsen skal vil leje ca. 1 ha mere med som vi ikke kan bruge, men skal betale for. Der er udstukket en disp fra BL9-4, som SLV har givet for at modelflyvepladsen kan ligge under 5km fra Kaldred flyveplads. Pladsen vil kunne overtages efter høst 2010 (August), dog undersøges der mulighed om køb af afgrøde på ca. 1 ha som så ville kunne tilsås i april 2010 med forventet brug i Sep. 2010. Jagt konsortiet er indstillet på at dele området dog således at deres ca 20 årlige jagter fra midt Okt. til sidst januar kan få 1´st prioritet. En tak går til Jørgen Faye, uden hans velvilje og samarbejde ville dette ikke kunnet været blevet til noget. Der er møde med den nye kulturchef d 4.3 vedr. mulighed for økonomisk støtte, idet uden denne kan vi ikke løfte opgaven finansielt. Så de 2 første uger af marts er kritiske for det videre forløb af dette projekt.

9B. Budgetforslaget med en kontingent stigning til  500,-kr/år. for aktive medlemmer samt en mindre stigning for passive, juniorer og pensionister blev herefter vedtaget.  

10.  det blev vedtaget at bestyrelsen opretter et baneudvalgt – kandidater efterlyses  uden for bestyrelsens rækker, som skal stå for planlægning og design af den nye plads samt lave regelsæt som er i tråd med zonetilladelsen.

 

11.  Ændring af vedtægter – Det blev besluttet at ændre paragraf 5+6+8 hvor der henvises til paragraf 17 vedr. udsendelse af materiale, således at der fremtidigt bliver sendt ud via hjemmeside amt e-mail. Skulle man ønske tilsendt på anden vis skal man rette henvendelse til kasseren. ( f.eks. post).

 

12.  Eventuelt

 

XXX fremførte at den nye plads kunne blive et stor trækplaster, hvilket ville være meget fint for nye medlemmer og mere aktivitet, dog ville vi måske som andre klubber kunne få problemer med for mange jet piloter, derfor blev det indstillet til bestyrelsen at komme med et evt. regelsæt for at begrænse den type flyvning for ikke at skade vores nye plads og naboer.

Klaus orientere om MDK landsmøde hvor vi har 2 repræsentanter, skulle der være nogen som var interesseret kunne man rette henvendelse til ham.

Regnskabet blev revideret af de to nyvalgte revisorer uden bemærkninger og enstemmigt godkendt af generalforsamlingen.  

Således opfattet

Mark

Nyeste kommentarer

16.11 | 17:37

Lånetilbudmellem særlige seriøse behov for finansiering.
Vi tilbyder lån fra 500 til 500000Euros.
hvis du er interesseret kontakt mig på: evexves@gmail.com

...
16.11 | 17:36

Lånetilbud mellem særlige seriøse behov for finansiering.
Vi tilbyder lån fra500 til 500000Euros.
hvis du er interesseret kontakt mig på: evexves@gmail.com

...
16.11 | 17:35

Lånetilbud mellem særlige seriøse behov for finansiering.
Vi tilbyder lån fra 500 til 500000 Euros.
hvis du er interesseret kontakt mig på: evexves@gmail.com

...
16.11 | 17:34

Lånetilbud mellem særlige seriøse behov for finansiering.
Vi tilbyder lån fra 500 til 500000Euros.
hvis du er interesseret kontakt mig på: evexves@gmail.com

...