KMFK generalforsamling
den 11. marts 2015
Valg af dirigent: Valgt er Mark
Valg af referent: Valgt er Ron.
Formandens beretning 2014:
Udfordringen med at bane har været ødelagt; der er
nogen som har kørt på den med bil.
Vi har lagt topdressing på og gødet.
Kmfk have en udstilling i Kordilgade Kalundborg
festuge.
En stand i Tømmeruphallen på Store-tog-byttedag.
Poul Erik Gerved og Torben Schmidt har lagt en del
arbejde: lavet toilet, terrasse. m.m.
Lis og Søren som fik styr på regnskabet efter at Rud
Olsen blev syg.
Udfordring med lokalerne, skal dele sammen med andre.
Det fungerer ikke, som det skal, og der
kigges efter nye lokaler.
Jan Persson observerede en tankvogn på pladsen i
morges.
Regnskab fremlagt: af Lis Eikers.
Søren Eikers meddeler, at Lis vil tage sig af
regnskabet i to år.
Lis fremlægger regnskabet: meget fint og
overskueligt. Resultat, et underskud på godt kr.1500
efter budget beregningen.
Antal betalende medlemmer 22 senior 9 pensionister 3
passive 8 juniorer.
Valg af bestyrelsen:
På valg er Lars Thim ønsker ikke genvalg: Valgt er
Søren Eikers.
Jens ønsker ikke genvalg: Valgt er Poul Erik Gerved.
Ron Tan er genvalgt.
Som suppleant er Lis valgt.
Revisorer er Per Thim (genvalgt).
Afgået revisor er Rud Olsen: valgt er Birger Johansen.
Mark Law er revisor suppleant.
Søren overrækker vin til Lars og Jens og takker for
arbejdet. Skøn handling.
Fastsættelse af kontingenter.
De samme kontingenter som i 2014. Enstemmig vedtaget.
Behandling af indkomne forslag:
1- Ændring af vedtægter Paragraf 15. PBS slettes.
Indbetaling kun via bankoverførsel: vedtaget.
2- Ændring af vedtægter: indbetaling af Kontingent
opkræves én gang om året: vedtaget.
Diskussion, Krav om ansvarsforsikring.
Konklusion:
Indoor: ingen krav om forsikring. Talte om en
personlig ansvarsforsikring; det er dog svært at
kontrollere det enkelte medlem.
Flyver man på pladsen skal være man være medlem af
MDK
Indkomme forlag: ingen
Eventuelt:
Mark siger: Er på udgik efter andet klublokale, måske
en bunker under Rynkevang skole med
gode forhold, toilet m.m.
Forventet tidligst fra d. 1.
1. 2016.
Mark regner med, at 2015 er sidste sæson i
klublokalerne.
Torben taler om at flyve i Årbyhallen om tirsdagen.
Arbejdsdage: Claus foreslår at blande grus og jord
snarest.
Mark og Torben kører sprederen til gødning ud på
pladsen.
Flemming, Gunnar og Birger spreder gødning i uge 12.
De finder en dato pr. SMS.
Claus forslår et hold til klipning af banen. Birger,
Flemming, Gunnar melder på.
Tale om at det skal klippes to gange om ugen i
vækstperioden.
Mark spørger kommunen om tilskud til baneleje.
Mark takker for god ro og orden.
Således
forstået. Ron Tan
Referat fra Generalformsaling KMFK 3. feb 2014
1. Valg af dirigent - Hans Hilmar
2. Valg af referent - Mark
3. Formandens beretning
Hans beklagede at han ikke havde været mere tilstede i forgangne sæson, men pga. vandskade i hans hus har han været genhuset i sommerhus hvilket gjorde det vanskeligt at deltage i meget flyvning. Der var en tak til alle som havde bidraget til arbejde på pladsen i 2013. Der var mange gode planer for 2013, men desværre var de ikke så realistiske, men den nye bestyrelse vil komme med udspil/plan mht. aktiviteter for 2014 som vil være realistiske at gennemføre.
Der har været over 51.000 "hits" på vores hjemmeside i 2013 i forhold til 2012
så det var en flot fremgang der viser at der er godt liv i klubben.
3. Kassernes beretning
Vi er presset på økonomi, en af de rigtigt store poster er baneleje, dette fremgik så tydeligt af det fremlagte og revidere regnskab. Kassereren nævnte at man skulle nok indføre en form for afskrivning på f.eks. græsslåmaskinen, da denne er noget slidt efter meget kørsel, og kræver mere og mere rep.
Desværre har revisor 2 ikke godkendt regnskabet, dan han ikke nåede frem i tide til generalforsamlingen.
Vi mangler penge til en "buffer"
Vi har brugt 3396 kr. mere end vore indtægter for 2013. Budget for 2014 blev lagt frem, det var en fremskrivning fra 2013, og Lars viste hvordan en eventuel kontingent forhøjelse ville påvirke regnskabet/budget i positiv retning.
Regnskab blev godkendt.
4. Valg til bestyrelsen.
Torben - Nyvalgt
Klaus - genvalgt
Søren Eikers - genvalgt som suppleant.
Revisorer:
Per Thiim - genvalgt
Rud Olsen - genvalgt
Mark - ny revisor suppleant
6. a. Vedtægterne ændres således at det ikke er et krav om tilhørsforhold til Kalundborg kommune for at være i bestyrelsen, derfor var der enighed om at maksimum 2 medlemmer af bestyrelsen kan være fra en anden kommune end Kalundborg.
7.a.Der var stillet forslag om en kontingent forhøjelse
til 800 kr. /årligt for seniorer, alle andre kontingenter
rettes ind i forhold til denne stigning.
Det blev vedtaget at det fremtidige kontingent for aktive seniorer er 800,- kr/årlig som opkræves halvårlig ( 2x 400,-kr.) Passive medlemmer sættes til 250,- kr./årligt - som betales årligt.
De specielle kontingenter (familie mm.) rettes til af bestyrelsen som hidtidigt med indbygget den vedtagne kontingent stigning.
Bestyrelse fik ligeledes mandat til at inkorporere indendørs flyvning i det passive kontingent, således at man kan flyve i hallerne om vinteren på et nedsat kontingent, hvis det kun er denne form for modelflyvning man udøver.
PBS blev fastlagt som det medie der betales gennem.
8. Lokalet
Torben orienterede omkring de problemer der har været med "rollespils folkene" og der søges en løsning. Mark tager kontakt til Jane Hald vedr. denne problematik.
Bestyrelsen kigge på gode fremtidige aktiviteter til vinterhalvåret i lokalet.
9.
Indbrud i klubskur.
Bestyrelsen arbejder videre med nogle løsnings forslag med henblik på sikring/overvågning af pladsen/skuret for 2014. Mark opsætter overvånings skilt ved indgangen til pladsen.
10: Græsslåning for 2014
Der er nedsat en arbejdsgruppe på 5 mand som tager denne turnus i 2014 - Claus er tovholder og laver plan.
således opfattet
Mark Law
ref.
Referat fra generalforsamlingen KMFK 18. feb 2013
1)
Valg af dirigent
Lars Thim blev valgt
2) Valg af referent
Mark Law blev valgt
3) Bestyrelsens beretning v/ formanden
Se bilag 1
4) Kassererens beretning/ revideret regnskab/ budget forslag og kontingent
Regnskabet blev godkendt (kan sendes til medlemmer på opfordring)
5) Valg af bestyrelsesmedlemmer
Hans Hilmar Dam - ønsker genvalg
Lars Thim - ønsker genvalg
Begge blev genvalgt
Ingen af de fremmødte stillede op til suppeleant, der blev hestillet til bestyrelsen om at finde en suppleant inden bestyrelses konstituerer sig.
6) Behandling af indkomne forslag.
6.1 El på pladsen
Det er besluttet at vi anskaffer en generator og etablerer solcelle anlæg på pladsen.
6.2 Indhegning af flyveplads
Det blev besluttet at skilte bedre således at der ikke kan herske tvivl om at der ligger en flyveplads og en græsbane man ikke vil have at der køres på. Det belv endvidere snakket om at lægge sten omkring banen ud mod vejen, dette tages op i nærmeste fremtid i betyrelsen.
- Overdækning mellem skrue
Det blev snakket en den om dette emne, stemning var for at lægge fliser imellem container og klubhus og lave læhegn imellem så vi får en hygge krog. Det belv besluttet at bestyrelsen tager dette op og evt. indkalder til arb. Dag.
- Toiletforhold
Det arbejdes videre med at anskaffe toilet, Mark er allerede langte henne i denne proces, det blev besluttet at lade Mark arbejde videre med dette.
- Stævner og arrangementer
Der er besluttet at holde følgende stævner, de er ikke sat i kronologosk eller prioriteret rækkefølge.
-
2m konkurrence (Der blev snakket om konkurrencen som blev aflyst i 2012 pga. Manglende tilmeldelse, der var dog stemning for at prøve igen i 2013 og der blev nikket til at folk ville deltage.
-
Sæson start med lille klubtræf
-
F5B konkurrence (Konkurencen er en del af DM)
-
Helibatic
-
Helibatic
-
Sensommer træf (Det er ikke besluttet hvilket træf det er tale om, men weekenden er booket i MDK kalender).
-
1. sept. Træf på opfodring af MDK
-
Svæve dag
-
Sæson slut træf
Det blev besluttet at vi vil prioritere at vise KMFK flagget til byfesten istedet for AMFI teaterets kultur døgn. Vi vil også være til store tog bytte dag , som vi plejer.
- Skal nord/syd banen flyttes eller sløjfes
Det blev besluttet at slå græs på nord/syd banen, men ikke bruge penge til at vedligeholde den ellers.
7) Fastsættelse af kontingent for det kommende år.
Det blev besluttet at beholde kontingentet uændret
8) Eventuelt
Det belv spurgt til om vi skal holde klubaftener. Det blev snakket en del om hvad disse aftener skal bruges til, men det var stemmning for at klubaftener skulle være temaaftener og gerne med gæster udefra.
Bilag 1 side 1 af 1
Formandens beretning til KMFK generalforsamlingen 18. februar 2013
2012 har været et godt år for klubben
, vi har fået styr på en masse ting, vores klubhus, container garage til plæneklipperen og flyvepladsen er vi også ved at få styr på, der vil selvfølgelig gå nogen tid før den er rigtig fin, men vi er godt på vej.
Vi har desværre været udsat for hærværk på banen, men jeg vil mene at vi med lidt arbejde nok skal få den lavet fin igen.
I 2012 blev klubben 50 år
, vi fik holdt et fint jubilæum synes jeg, vejrguderne var ikke helt på vores side, men synes alt taget i betragtning at det var en meget fin dag.
Der var mange der var med til at få det hele til at spille, det ville ikke kunne lade sig gøre ellers.
Med Mark i spidsen og med flere medlemmers hjælp blev vores 50 års jubilæum afviklet meget fint. Claus’es og Franks koner hjalp til med at sælge pølser hele dagen, det var virkelig flot. Stor tak til alle der var med til at få dette forholdsvis store arrangement afviklet så fint!
Steen skal også have en stor tak for stille udstyr til rådighed for klubben, grill, generator og tidligere på året også rendegraver mm.
Græsslåning
er der endelig kommet styr på efter at Kaj forlod os har der ikke rigtigt været styr på dette før nu. Claus står for planlægningen og selve arbejdet fåretages sammen med Jan, Per og Harry.. I skal have en stor tak..! Det er der virkelig komme styr på og det er dejligt at komme ud på flyvepladsen og se at det bare fungerer. Det er ekstremt meget værd da en flyveklub uden en god bane ikke er meget værd.
Vi har i 2012 vist KMFK flaget til Store tog bytte dag og til AMFI teaterets kultur døgn
kulturdøgnet levede ikke helt op til vores forventninger, vi skal have diskuteret om vi vil være med igen da vi ikke havde en god stand plads og måske er det heller ikke den rigtige målgruppe vi henvender os til på teateret.
Hjemmesiden har været noget brugt,
dog ikke helt så meget som jeg gerne ville, vi har nu haft omkring 174500 besøgende, ved ikke helt hvad vi skal forvente, men siden er lidt låst i forhold til forum og billeder mm. Det kunne være at vi skulle kigge på en anden udbyder således at vores hjemmeside bliver mere åben for aktive medlemmer, tænker her på forum og mulighed for at lægge billeder ud.
I 2013 forventer
jeg at vi får lavet mindst 2 træf udover helibatic og F5b konkurrencen. Vi skal i hvert fald have flere medlemmer ud på pladsen og arbejde mere for at få et hyggeligt samvær på pladsen... evt. med grill aftener mm. igennem sommeren.
Vi skal huske at vores klub ikke bliver bedre end vi selv gør den til.
Det var ordene herfra
Hans Hilmar Dam
Referat KMFK General forsamling 28 Feb 2012 Kl 19:00
Lars Thim blev valgt som dirigent
Mark blev valg som referent.
Fmd. beretning indeholdte bl.a. etablering på Birkendegaard, møde med jægerne, et farvel til Stejlhøj efter 30 år, hvor arealet ny er overdraget Kalundborg RC, Nyt klub hus er kommet på plads (næsten) container er på vej (Uge 12) meget græsslåning ( 1,6 Ha). Skoleflyet er blevet brugt meget i 2011, og en 2 M konkurrence med stor tilslutning.
Der har været nogle møder med kommunen for at finde tilskud til bl.a. jævning af banen.
Det er fastlagt at 50 år lubilæum og officiel baneindvielse løber af stabelen d 11 Aug 2012
Ron havde gjort mange tanker omkring de mange udgifter så der var indstillet et forslag vedr kontingent for 2012 og videre frem.
Der havde været stor søgning til indendørs flyvning 2011/12 .
Lidt malurt i bægret var at vi 2011 mistede vore mangeårige formand Kaj Skafte, en god modelflyvekammerat - Nekrolog kan ses i MFN
God udvikling i klubben med håb om flere aktive idet pladsen sagtens kan bære det, god hjemmeside med Forum, smart SMS service, hvor der pt er 30 tilmeldte.
Fmd beretning blev godkendt.
Pkt 4 Ændring af paragraf 9
Per Thim om det betød at best skulle konstituere sig flere gange i løbet af året? det var ikke meningen
Best mente at man skulle nu ændre efter forholdene da det er en lille klub.
Delforslag vedr. de sidste 2,5 linjer flyttes til den paragraf hvos den hører hjemme ( Paragraf ??)
Forslaget vedtaget.
Pkt 5 Kasserens beretning - regnskab fremlagt og godkendt.
Fremskrivning af budget for 2012 vedlagt til orientering.
Pkt. 6 Valg
Ron - genvalgt
Jens - Genvalgt
Claus Jensen - Takkede af
Claus Christensen - Nyvalgt
Brian Dahl - Nyvalgt Bestyrelses suppleant
Revisorer - Per Thiim & Rud Olsen Valgt
Pkt. 7 Indkomne forslag
7.1 Festudvalg - Mark valgt flere indkaldes senere når behovet opstår
7.2 Arbejdsdage Forslag at dette løses via SMS system
Lars T. Hvis der ikke mødes op på dagen skal kontingentet så bruges til at betale for andre for arbejdet.
Afstemning om arbejdsdag -
Kunne det være et frivilligt bødesystem? Der blev talt meget om en løsning men summen var at dette var svært da det er en lille frivillig forening, skulle de være pisk eller gulerod.
Man vil prøve med en mail/SMS omkring havd der skal laves og så kan folk byde ind mht. tis & ressourcer.
Bestyrelsen finder en løsning i forhold til de løsnings forslag som blev fremlagt.
7.3 Græsslåning
Forslag omkring en pladsformand, som "råder" over en pulje på 4-5 medlemmer som har indvilget i at stille deres arbejdskraft til rådighed for dette.
Jan R
Per Thiim
Harry
Claus Christensen
Bestyrelsen sætter sig ned og udfærdiger en vagtplan og samlet trådene.
Pkt.8.0 Kontingent
Der er pt. ikke mulighed for nyinvesteringer idet det ikke løber rundt, hvis vi skal lave det samme i 2012 som i 2011 mgl. ca. godt 4.000 kr.
Bestyrelsen bedes kigge på følgende muligheder:
- Bruger betaling , så de aktive brugere belastes økonomisk lidt mere, kunne være 20,- pr gang max 200 for en sæson (forslag)
- En stigning på 100,-kr årligt
- Kombination
- Dobbelt kontingent - men kun år 1 for at komme foran.
general forsamlingen gav bestyrelsen mandat til at tage det bedste forslag eller lave en kombination.
Pkt. 9 Eventuelt
Claus efterlyste lidt mere aktivitet mht. byggeaftener i klublokalet - Best finder på noget.
Per Thim Et forslag vedr. folk som kommer udefra sammen, med et forslag fra Jan R. hvad kan vi gøre for at få nye medlemmer??.
Bestyrelsen kigger på det.
Således opfattet
Mark Law
Bestyrelsesmøde
Agenda 2011-06-20
Info fra Ron
Har talt med Jan. Skurvognen er ikke frigivet endnu i skifte retten.
Sikkerhed
- Vi laver et skriv som vi lægger ud på hjemmesiden hvor vi gør folk opmærksomme på at man skal være medlem af MDK for at flyve på pladsen.
- Der laves en tavle til MDK kortet som skal placeres på ydersiden af klubhuset.
Pilotfelt
- Pilotfeltet er der hvor første pilot har stillet sig, eller også aftales stedet mellem piloterne på pladsen således at piloterne står samlet.
- Der skal ingen uvedkommende være ude på banen imens der flyves.
Strømforsyning ..... solceller eller generator eller…
- Vi beslutter at købe solcelle anlæg, max. 4-5000 kr. Ron snakker med XXXX omkring batterier.
Bord bænke hvor skal de stå
- Placeres ved siden af klubhuset på samme side på vejen.
Skal vi lave en fast arbejdsplan for græsslåning
- Vi laver ikke nogen græsslånings plan, det laves ad hoc. Plan laves når vi får container.
Sommerfest (KMFK sommertræf)
- Den 13. august, grillen startes op kl. 17, flyvning fra kl. 12. Tag din fine flyver med! Meldes ud på nettet samt mail til medlemmerne.
Oprydning på Stejlhøj (arbejdsdag)
- Vi mødes på Stejlhøj den 2/7 2011 med trailere, dem der har. Starter kl. 9:30 – 11:30. Hans sender en mail ud til medlemmerne.
Evt.
- Klub nyt (Info fra bestyrelsen).
Referater skal lægges ud på hjemmesiden så medlemmer kan følge med i hvad der sker og evt. byde ind.. Hans lægger det ud.
- Samkørsel til Roskilde air show, arrangeres af klubben. Tages op igen på næste møde.
- Aftenskole i bygning af 2m svæver. Vinteren 2011/2012. Hans undersøger nærmere
Generalforsamling 2011
Dagsorden var udsendt rettidigt iht. vedtægterne.
1.
Valg af dirigent /ordstyrer Lars T
2.
Valg af referent - Mark L
3.
Formandens beretning – Kaj startede med at minde vores afdøde æresmedlem Kurt Andersen med et minuts stilhed.
Kaj redegjorde for det meget lave aktivitets niveau som der havde været i 2010, skyldtes tidligere klager XXXXX så der var ingen grund til at udfordre disse, set i lyset at den forhåbentlig snarlige udflytning fra Stejlhøj. Han gav endvidere oplysning om at han anså flyvepladskoordinatoren for at køre sagen med den nye flyveplads uden indblanding, dog var bestyrelsen med på sidelinjen. Formandens beretning blev herefter godkendt.
4.
Kasserens beretning – Regnskabet for 2009 blev delt rundt. Der er indtægter for ca 12 t.Kr., der var udgifter til bl.a. bank gebyr ( som svarer til 2 kontingenter!), nyt skolefly med sender.
Der er pt 53 medlemmer pr. 31.12.09, 2 er udmeldt i perioden og 3 nye er kommet til, så netto er vi 54 medlemmer pr.d.d.
Torben stillede spørgsmål ved bank gebyrerne som vi betaler 960,- kr/året. Ron svarede at bestyrelsen havde været i forhandling med jyske bank som gerne ville have os som kunden uden disse høje gebyrer, så det ville bestyrelsen arbejde på.
Regnskabet var ikke blevet revideret af vores valgte revisorer, så det aftaltes iht vedtægterne at to udpegede medlemmer gennemgik dette inden generalforsamlingen sluttede og generalforsamlingen herefter kunne godkende regnskabet i mødet sluttede.
5.
Budgetforlaget fra kasseren/bestyrelsen blev ikke fremlagt idet dette var for omfattende, men bestyrelsen ville tage essensen og fremlægge forslag om en forhøjelse af kontingentet for 2010.
Det blev besluttet at dette forslag skulle til afstemning efter indlægget omkring den nye flyveplads for at sætte det økonomiske rammer i perspektiv, så dette indføres som pkt. 9B.
6.
Valg til bestyrelsen:
Fmd. – Kaj genvalgt
Best. medlemmer. Klaus & Ron genvalgt
Suppleant: Jens
7.
Revisor:
Rud Olsen
Per Thim
Suppleant: Jan Rønkel
8.
Indkomne forslag – Ingen modtaget rettidigt.
9.
Ny flyveplads – Der var sendt zonetilladelse ud med høringsfrist 10.3.2010 kl 14:00 , der var pt ikke kommet nogen indsigelser. Der vil blive givet et 20 årligt lejemål. Prisen vil være 10
t.kr
. pr. Ha + moms. Klubbens behov er ca 2 Ha men pga. vilkår i zonetilladelsen skal vil leje ca. 1 ha mere med som vi ikke kan bruge, men skal betale for. Der er udstukket en disp fra BL9-4, som SLV har givet for at modelflyvepladsen kan ligge under 5km fra Kaldred flyveplads. Pladsen vil kunne overtages efter høst 2010 (August), dog undersøges der mulighed om køb af afgrøde på ca. 1 ha som så ville kunne tilsås i april 2010 med forventet brug i Sep. 2010. Jagt konsortiet er indstillet på at dele området dog således at deres ca 20 årlige jagter fra midt Okt. til sidst januar kan få 1´st prioritet. En tak går til Jørgen Faye, uden hans velvilje og samarbejde ville dette ikke kunnet været blevet til noget. Der er møde med den nye kulturchef d 4.3 vedr. mulighed for økonomisk støtte, idet uden denne kan vi ikke løfte opgaven finansielt. Så de 2 første uger af marts er kritiske for det videre forløb af dette projekt.
9B. Budgetforslaget med en kontingent stigning til 500,-kr/år. for aktive medlemmer samt en mindre stigning for passive, juniorer og pensionister blev herefter vedtaget.
10.
det blev vedtaget at bestyrelsen opretter et baneudvalgt – kandidater efterlyses uden for bestyrelsens rækker, som skal stå for planlægning og design af den nye plads samt lave regelsæt som er i tråd med zonetilladelsen.
11.
Ændring af vedtægter – Det blev besluttet at ændre paragraf 5+6+8 hvor der henvises til paragraf 17 vedr. udsendelse af materiale, således at der fremtidigt bliver sendt ud via hjemmeside amt e-mail. Skulle man ønske tilsendt på anden vis skal man rette henvendelse til kasseren. ( f.eks. post).
12.
Eventuelt
XXX fremførte at den nye plads kunne blive et stor trækplaster, hvilket ville være meget fint for nye medlemmer og mere aktivitet, dog ville vi måske som andre klubber kunne få problemer med for mange jet piloter, derfor blev det indstillet til bestyrelsen at komme med et evt. regelsæt for at begrænse den type flyvning for ikke at skade vores nye plads og naboer.
Klaus orientere om MDK landsmøde hvor vi har 2 repræsentanter, skulle der være nogen som var interesseret kunne man rette henvendelse til ham.
Regnskabet blev revideret af de to nyvalgte revisorer uden bemærkninger og enstemmigt godkendt af generalforsamlingen.
Således opfattet
Mark